2/6/15

Sportski PR i marketing: SVAKI JE EURO - EURO!

Večernji.hr često donese dobar članak iz oblasti PR i marketinga. Neke pomislim postaviti kasnije pa ostavim link u neobjavljenim poslovima, ali se zna desiti da tih tekstova, kada konačno odlučim objaviti uz neku temu, više jednostavno nema. Ono čega nema, bez toga, ne da se može, nego se mora. Jedan od interesantnijih tekstova je o sportskom marketingu "Ima li nogomet dodatnu vrijednost". Dobar primjer upravljanja autor (Edvin Jurin) daje sa belgijskim Genkom. Na prigodnoj fotografiji igrač Rome (večerašnji gubitnik). Iz teksta izdvajam najinteresantnije dijelove koje se tiču upravljanja svim raspoloživim sredstvima kluba kako bi se što više povezao sa svojim ciljnim skupinama:

Vođeni uvodnim prodajnim prijedlogom i geslom "Svaki je euro - EURO!" poslovni se klupski tim ne ustručava osmišljavanja i organizacije događanja na non-matches dane  od dječjih rođendana i dječjih klubova, poslovnih okupljanja gdje od vanjskog cateringa zarađuje 20 posto, ali i obiteljskih i poslovnih svečanosti, promocija pojedinih brendova do obilaska stadiona i upoznavanja posjetitelja s vodećim zvijezdama kluba. Ambiciozni i neumorni klupski menadžeri po vlastitom iskazu svojim krajnjim korisnicima uvijek nastoje podariti Added Value Effect  najmlađim kategorijama besplatnu kinoulaznicu i fast-food zalogaj nekoliko puta mjesečno, a poslovnim ljudima poslovnu platformu i temeljni alat networkinga (preko vlastite extranet mreže i ciljno usmjerenih susreta radi izmjene ideja, informacija i projekata).

- Nagraditi i usrećiti stalne i povremene poslovne ljude pomaže nam da u pravom smislu regrutiramo stalno nove, ponosio se Stephan Poelmans, komercijalni direktor KRC-a Genk  a na zagrebačkoj  SPORTO koferenciji,  ističući: 
- Djeca su naš kisik, oni su naši klijenti budućnosti - tako klub godišnje utrži 2500 poslovnih sjedećih mjesta po cijeni od 1250 do 2000 eura i 17 specijalnih loža za 30 tisuća eura. Takvo ciljno usmjereno i emocijom i energijom obojeno upravljanje komunikacijama omogućuje da navijač umjesto prijetnje postaje vrijednost.
Današnji sportski marketing polazi od dviju premisa  sport = emocije (emocije su najvitalniji dio svakog brenda, klupskog ili sponzorskog), a oglašivači = partneri, a ne više puki naručitelji stadionskih panoa. Operativna dobitna, odnosno win-win formula temelji se u svom tehničkom dijelu na dvije komponente  kataloški precizno razrađenoj i ostvarenoj klupskoj ponudi i prilagođenom mjernom instrumentariju.

Samu ponudu čine četiri dimenzije  prva, medijske koristi i networking; druga, ambijent za direktni marketing; treća, platforma za višerazinske promocije i četvrta, domaćinstvo (business club, sponzorske lože,VIP arena). 

Mjerni instrumentarij počiva na indeksu sponzorske prikladnosti koja indicira koliko svaki promatrani sport odgovara svakom pojedinačnom sponzoru, čitaj partneru te kumulativne sponzorske izloženosti u medijima s naglaskom na televiziju, on site, odnosno na stadionu te na samim igračima, odnosno njihovoj sportskoj opremi.
U konačnici za klupski sportski marketing ipak vrijedi samo jedno pravilo. Radi marljivo, komuniciraj iskreno i stvaraj prijatelje!
- Djeca su naš kisik, oni su naši klijenti budućnosti - tako klub godišnje utrži 2500 poslovnih sjedećih mjesta po cijeni od 1250 do 2000 eura i 17 specijalnih loža za 30 tisuća eura. Takvo ciljno usmjereno i emocijom i energijom obojeno upravljanje komunikacijama omogućuje da navijač umjesto prijetnje postaje vrijednost.
(...)
Današnji sportski marketing polazi od dviju premisa  sport = emocije (emocije su najvitalniji dio svakog brenda, klupskog ili sponzorskog), a oglašivači = partneri, a ne više puki naručitelji stadionskih panoa. Operativna dobitna, odnosno win-win formula temelji se u svom tehničkom dijelu na dvije komponente  kataloški precizno razrađenoj i ostvarenoj klupskoj ponudi i prilagođenom mjernom instrumentariju.

2 comments:

  1. NAJUSPJEŠNIJI KLUBOVI TVORNICE SU ZA PROIZVODNJU NOVCA
    Ima li nogomet dodatnu vrijednost Objava: 27.6.2006 | 19:00
    http://www.vecernji.hr/poduzetnistvo-i-karijere/ima-li-nogomet-dodatnu-vrijednost-820570
    Foto: import
    AUTOR:
    Edvin Jurin
    Uzavrele rasprave o novom Zakonu o sportu te aktualno Svjetsko prvenstvo u nogometu ponovno aktualiziraju sportski marketing i menadžment kao specifičan i nadasve senzibilan marketinški alat. Pažnju domaće javnosti nerijetko zbunjuju podaci o tzv. nogometnim galaktičkim brendovima poput Real Madrida, Manchester Uniteda, Bayerna ili pak u novije vrijeme Chelsea. Riječ je o neusporedivim primjerima počesto neprimjenjivim za domaće prilike. Počev od vrijednosti tih klubova do prihoda, ali i krajnjeg poslovnog rezultata (često i knjigovodstveno iskazanog značajnog gubitka) koji ostvaruju.

    Procijenjena vrijednost tih klubova počiva na dvije sastavnice manjoj, opipljivoj i nesrazmjerno većoj, neopipljivoj imovini, koja se odnosi na efekt dodane vrijednosti, odnosno procjenu ukupnog ugleda kluba kao brenda.

    Primjer Genka
    Takvi primjeri ipak nisu poučni za domaće prilike. Bliži nam je sportsko-marketinški model belgijskog nogometnoga kluba Genk. Osnovan nedavne 1988. danas slovi kao jedan od najbolje organiziranih klubova u Belgiji i predstavlja optimalan primjer osebujne marketinške i oglašivačke organizacije.

    Riječ je o poslovnom sustavu koji pod sloganom Mladi i dinamični i proaktivnom originalnom poslovnom politikom ostvaruje godišnji proračun od 17 milijuna eura. Proračun o kojem prema posljednjim izjavama svojih dužnosnika sanja zagrebački Dinamo. Ili onoliko koliko nogometni galaktički brendovi utrže godišnje samo za ključni logo oglašivača na prednjoj strani dresa.
    Tako je za tu poziciju Bayern naplaćivao T-comu 17 milijuna eura, Juventus Tamoilu 18,5 milijuna eura, Real Madrid Siemensu 14,1 milijuna, a Chelsea Samsungu 14,5 milijuna Eura.
    Genk svoj ukupan prihod ostvaruje sa stadionom od 25 tisuća sjedećih mjesta i čak 19 tisuća godišnjih pretplatnika u gradu koji broji samo 60 tisuća stanovnika.

    Pritom struktura prihoda glasi 23 posto od prodaje loža i stalnih mjesta, 25 posto od prodaje sezonskih i pojedinačnih ulaznica, 22 posto od prodaje prava za televizijske prijenose utakmica, 16 posto od sponzorstava i prodaje oglasnog prostora i 14 posto od organizacije evenata i ugostiteljstava (polazni cilj je ostvariti minimum 2,5 potrošačka kontakta na projektiranih 19 tisuća stalnih posjetitelja).

    Svaki je euro - EURO!
    Vođeni uvodnim prodajnim prijedlogom i geslom Svaki je euro EURO! poslovni se klupski tim ne ustručava osmišljavanja i organizacije događanja na non-matches dane od dječjih rođendana i dječjih klubova, poslovnih okupljanja gdje od vanjskog cateringa zarađuje 20 posto, ali i obiteljskih i poslovnih svečanosti, promocija pojedinih brendova do obilaska stadiona i upoznavanja posjetitelja s vodećim zvijezdama kluba. Ambiciozni i neumorni klupski menadžeri po vlastitom iskazu svojim krajnjim korisnicima uvijek nastoje podariti Added Value Effect najmlađim kategorijama besplatnu kinoulaznicu i fast-food zalogaj nekoliko puta mjesečno, a poslovnim ljudima poslovnu platformu i temeljni alat networkinga (preko vlastite extranet mreže i ciljno usmjerenih susreta radi izmjene ideja, informacija i projekata).

    - Nagraditi i usrećiti stalne i povremene poslovne ljude pomaže nam da u pravom smislu regrutiramo stalno nove, ponosio se Stephan Poelmans, komercijalni direktor KRC-a Genk a na zagrebačkoj SPORTO koferenciji, ističući:
    - Djeca su naš kisik, oni su naši klijenti budućnosti - tako klub godišnje utrži 2500 poslovnih sjedećih mjesta po cijeni od 1250 do 2000 eura i 17 specijalnih loža za 30 tisuća eura. Takvo ciljno usmjereno i emocijom i energijom obojeno upravljanje komunikacijama omogućuje da navijač umjesto prijetnje postaje vrijednost.

    ReplyDelete

  2. Preporuke
    Klupski sportski marketing i menadžment rade najbolje sami klupski timovi. Ipak je tu riječ o nizu svakodnevnih hektičnih reakcija tijekom kojih se intervencija bilo koje strane izvan klupskog ambijenta u pravilu doživljava kao strano tijelo.
    Agencije za marketing, odnosno odnose s javnošću mogu odigrati u takvim slučajevima ulogu partnera za postavljanje inicijalne stručno utemeljene strukture brend-menadžment kluba te nadzornika i korektora u fazi godišnje revizije uspješnosti i postavljanja novih brend-menadžment strateških okvira i alata.

    Sport, emocije, partneri
    Današnji sportski marketing polazi od dviju premisa sport = emocije (emocije su najvitalniji dio svakog brenda, klupskog ili sponzorskog), a oglašivači = partneri, a ne više puki naručitelji stadionskih panoa. Operativna dobitna, odnosno win-win formula temelji se u svom tehničkom dijelu na dvije komponente kataloški precizno razrađenoj i ostvarenoj klupskoj ponudi i prilagođenom mjernom instrumentariju.

    Samu ponudu čine četiri dimenzije prva, medijske koristi i networking; druga, ambijent za direktni marketing; treća, platforma za višerazinske promocije i četvrta, domaćinstvo (business club, sponzorske lože,VIP arena).

    Mjerni instrumentarij počiva na indeksu sponzorske prikladnosti koja indicira koliko svaki promatrani sport odgovara svakom pojedinačnom sponzoru, čitaj partneru te kumulativne sponzorske izloženosti u medijima s naglaskom na televiziju, on site, odnosno na stadionu te na samim igračima, odnosno njihovoj sportskoj opremi.
    U konačnici za klupski sportski marketing ipak vrijedi samo jedno pravilo. Radi marljivo, komuniciraj iskreno i stvaraj prijatelje!

    ReplyDelete