Svi koji su cool-irali sa cigaretama ili bar većina glavnih, bili su plaćeni. Naravno, staro Berneysovo pravilo je glasilo "platite da vaš proizvod koriste poznati i ostali će ih samo slijediti". A vijest koja je za arhive kaže:
"Proizvođači cigareta plaćali su ogromne svote novca glumačkim zvijezdama iz "zlatnog doba" Hollywooda kako bi ovi promovirali pušenje, vidi se iz nedavno objavljenih dokumenata duhanske industrije. Samo jedan proizvođač cigareta je samo jedne godine zvijezdama isplatio više od 3 milijuna dolara (preračunato u današnju vrijednost). Doslovce sve zvijezde Hollywooda iz 1930-ih, 40-ih i 50-ih (Clark Gable, Cary Grant, Spencer Tracy, Joan Crawford, John Wayne, Bette Davis, Betty Grable, itd.) bile su uključene u plaćenu promociju cigareta, dok klasični filmovi iz ovog razdoblja dan-danas pomažu u promoviranju pušenja. BBC. A ko je gledao "Thank you for smoking" zna koliki se trud ulaže za širenje pušačke navike širom svijeta. Ove napore je prepoznala i objavila je Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) povodomSvjetskog dana nepušenja ukazavši da duhanska industrija glamurom želi potaknuti mlade da puše. Naime, tvrtke koje proizvode cigarete žele povezivanjem pušenja s glamuroznim stilom životautjecati na 500 milijuna mladih u Aziji da počnu pušiti, što je, čini mi se, spasonosni projekt nalik "Torches of freedom" iz 1920. kada se Berneys pobrniuo da se udvostruči broj pušača tako što je učinio društveno prihvatljivim pušačku naviku kod žena. Azija je golemo tržište i razumljiv je ovaj napor. Stručnjaci WHO-a smatraju da duhanska industrija zlorabi podložnost mladih oglašavanju cigareta. Po njihovim riječima, najvećem pritisku su izložene mlade žene. WHO upozorava kako raširene reklame u Aziji pušenje čine prihvatljivim i otežavaju širenje svijesti o smrtnim posljedicama te navike.
"Proizvođači cigareta plaćali su ogromne svote novca glumačkim zvijezdama iz "zlatnog doba" Hollywooda kako bi ovi promovirali pušenje, vidi se iz nedavno objavljenih dokumenata duhanske industrije. Samo jedan proizvođač cigareta je samo jedne godine zvijezdama isplatio više od 3 milijuna dolara (preračunato u današnju vrijednost). Doslovce sve zvijezde Hollywooda iz 1930-ih, 40-ih i 50-ih (Clark Gable, Cary Grant, Spencer Tracy, Joan Crawford, John Wayne, Bette Davis, Betty Grable, itd.) bile su uključene u plaćenu promociju cigareta, dok klasični filmovi iz ovog razdoblja dan-danas pomažu u promoviranju pušenja. BBC. A ko je gledao "Thank you for smoking" zna koliki se trud ulaže za širenje pušačke navike širom svijeta. Ove napore je prepoznala i objavila je Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) povodomSvjetskog dana nepušenja ukazavši da duhanska industrija glamurom želi potaknuti mlade da puše. Naime, tvrtke koje proizvode cigarete žele povezivanjem pušenja s glamuroznim stilom životautjecati na 500 milijuna mladih u Aziji da počnu pušiti, što je, čini mi se, spasonosni projekt nalik "Torches of freedom" iz 1920. kada se Berneys pobrniuo da se udvostruči broj pušača tako što je učinio društveno prihvatljivim pušačku naviku kod žena. Azija je golemo tržište i razumljiv je ovaj napor. Stručnjaci WHO-a smatraju da duhanska industrija zlorabi podložnost mladih oglašavanju cigareta. Po njihovim riječima, najvećem pritisku su izložene mlade žene. WHO upozorava kako raširene reklame u Aziji pušenje čine prihvatljivim i otežavaju širenje svijesti o smrtnim posljedicama te navike.
No comments:
Post a Comment