Ranije sam napisao post u kojem sam poručio domaćim proizvođačima da se okrenu unaprijeđenju kvalitete i u sadržaju i u izgledu proizvoda i u PR kamapnjama i u marketingu (zadnje dvije stavke su različiti pojmovi i svaki zahtijeva budžet), Na kraju se ispostavilo da nisam jedini koji piše o ovom problemu. (vidi: Bh privrednici bi rado mislili o brendiranju ali im fali strpljenja) . Izgleda da domaći proizvođači ne poznaju pojam kreativnost, nego "krivicativnost", tj. nabacivanje krivice domaćem kupcu zbog kupovine boljeg proizvoda (po sadržaju, izgledu proizvoda, po PR kamapnjama i u xafsingu). Evo ponovo tog posta, koji sam ranije objavio na burekblogu.
Hvala i vama: PORUKA NESPOSOBNIM ZA OPSTANAK NA TRŽIŠTU
Različiti faktori presuđuju pri odabiru kupovine proizvoda. Ali neki uporno potenciraju da je razlog uspjeha proizvoda iz Hrvatske i Srbije na BiH tržištu - autošovinizam. Po tome je odbijanje kupovine "Coca-cole" antiamerikanizam, a kupovina "Sky Cole" ili "Bony cole" patriotizam. Ma, daj... ohladi malo!
Naravno da stvari nisu tako jednostavne i tu dosta faktora utiče, od omjera cijene i kvalitete, (gdje se uglavnom gleda najbolji omjer, mada se nekad se daje prednost jednom, a nekad drugom) do zemlje porijekla brenda (Švabama se kod Bošnjaka tradicionalno daje prednost). Ali ne pristajem na to da me neko optužuje da kupovinom stranih proizvoda radim protiv bh. privrede. Naprotiv, oni sami rade protiv sebe.
Na Facebooku sam naletio na "ko biva sarkastičnu" fotku u prilogu i beli imam šta poručiti tim domaćim proizvođačima! Hvala vam što ste nesposobni da proizvedete proizvode koji su iole bolji od onih koji proizvode naši susjedi/komšije.
Hvala vam što ste nesposobni da angažujete PR firme i marketinške agencije da vam osmisle strategiju i kvalitetnu kampanju.
Hvala vam što ne umijete izvršiti pritisak na političare da vam daju olakšice zbog zapošljavanja.
Hvala vam što ste omogućili političarima da unište nekada jake firme sa jakim brendovima kao što su Sarabon ili Agrokomerc (koji jedva opstaje) da bi zaposlili/zbrinuli familiju ili uništili firme zbog atraktivnih lokacija za izgradnju stambenih objekata.
I na kraju, hvala vam što mi pokušavate nabaciti crnjak zato što kupujem ono što je ili kvalitetnije ili jeftinije. Na vašu žalost, niste uspjeli.
Kupujemo ono što je jeftinije i kvalitetnije ili bar izgleda kvalitetnije. Nekada to bude i domaće, nekada ne... To što ste nesposobni i što ne želite trošiti novac na PR i marketing ili angažovati tehnologe prehrambene industrije ili slične (ovisi u kojoj ste branši) da unaprijede kvalitet proizvoda, to je vaš problem.
No comments:
Post a Comment