*O nabavci knjige: U prodaji je knjiga "Osmisli život", a može se nabaviti preko portala knjiga.ba (klikni na ovaj link), u knjižarama Buybook u Sarajevu i Tuzli, te u Tuzli u knjižarama Buljubašić u TC Omega, u knjižari kod Čaršijske česme i knjižari Islamske zajednice Tuzla u čaršiji (kod Varteksa).
*O Feljtonu u "Oslobođenju" i recenziji: U osam nastavaka, od petka 19. juna 2015. do petka 26. juna 2015. godine, u listu "Oslobođenje", dijelovi iz knjige "Osmisli život" su izlazili u obliku feljtona. (vidi slike u nastavku).
*U subotu, 26.juna u dodatku "Oslobođenja" "Pogledi" izašla je recenzija knjige muftije banjalučkog dr. Osmana ef. Kozlića.
*U nastavku možete pročitati i pogledati video gostovanja na RTV TK u okviru ramazanskog programa gdje je autor, kao vjeroučitelj i komunikolog, govorio o kušnjama koje nose internet i društvene mreže,
Da pročitate više KLIKNI OVDJE
*U subotu, 26.juna u dodatku "Oslobođenja" "Pogledi" izašla je recenzija knjige muftije banjalučkog dr. Osmana ef. Kozlića.
*U nastavku možete pročitati i pogledati video gostovanja na RTV TK u okviru ramazanskog programa gdje je autor, kao vjeroučitelj i komunikolog, govorio o kušnjama koje nose internet i društvene mreže,
Da pročitate više KLIKNI OVDJE
Evo i recenzije muftije banjalučkog:
OTVORITI PITANJA NAŠEG RAZUMIJEVANJA -
Dr.Osman ef. Kozlić, muftija banjalučki
Još od mongolske invazije na Bagdad i krstaških ratova muslimanski teolozi su postavljali pitanje: šta je razlog propadanja i stagnacije muslimanskog svijeta, da li mongolska (strana) invazija i okupacija ili onaj unutrašnji, teološko tumačenje islama? Velikani muslimanske misli, poput Ebu Hamida El-Gazalije, Ibn Halduna, Ebu Ishaka Eš-Šatibija i Ibn Tejmije, (periodu od 12.-14.stoljeća) pokušali odgovoriti na postavljeno pitanje i ponuditi konkretna rješenja. Nažalost, muslimaski svijet je krenuo u jednom drugom smjeru, u pravcu podjela na emirate, kalifate i nacionalne državice, a danas u 21. stoljeću, kada se i te države raspadaju, često se postavlja pitanje gdje je taj svijet i da li on uopšte postoji?
POIMANJE IBADETA
Samo letimičan pogled na naslov ovog djela i njegov sadržaj nakratko me podsjeti na rahmetli Muhameda Gazalija (u.1996.) i njegovo djelo ''Obnovi svoj život'' koje je napisano po uzoru na slično djelo Dejla Karnigija (Dale Carnegie), autora poznatih djela iz edicije psihologija uspjeha. Muhamed El-Gazali je dobar dio svojih djela usmjerio u pravcu promjene svijesti nudeći jedan novi pristup kur'anskom tekstu, posebno se fokusirajući na ispravno razumijevanja Poslanikovog, a.s., sunneta.
Ovaj pokušaj Emira Džambegovića da na ovakav način promišlja ključne islamske termine, iznoseći vlastita viđenja, zavređuje našu posebnu pažnju. Kada sam počeo čitati knjigu činilo mi se da će se autor utopiti u sivilo uobičajenih napisa o našoj časnoj vjeri, dini islamu, posebno kada sam primjetio čestu upotrebu izraza ibadet. S obzirom da sam čitao njegove do sada objavljene knjige i radove, pomislio sam da je izborom ove teme potpuno podbacio. Međutim, kada sam počeo čitati knjigu moje oduševljenje je sve više raslo. Knjiga koja se čita tako što je ne možete ostaviti da je ne pročitate čim prije, e to je posebna vrijednost. Autor je na pravi način usmjerio svoju pažnju na ključni termin i srž problema: muslimansko poimanje ibadeta.
Ovdje nam se čini kao da autor želi ukazati na pogubnost svođenja islamskih obaveza na obrede ili islamske šarte, što je zasigurno rezultat čisto tehničke podjele pravne nauke na različite oblasti, jer je stoljetno promoviranje ta‘abudī dimenzije tzv. islamskih šarta imalo nesagledive posljedica po muslimansko društvo. Zato se Alija Izetbegović pita:
Ne znam ko je definirao šarte u današnjem obliku, ali ako oni ne odražavaju duh i cjelinu Kur'ana, nije ni važno kako se taj autoritet zvao. Ako stoljećima, iz generacije u generaciju, ljudi dobivaju jednu defektnu, osakaćenu, krnjavu predstavu vodeće misli koja formira duh, shvatanja i ponašanja ljudi, zar je čudo da su rezultati na isti način defektni, nepotpuni, krnjavi. Gledano kroz Kur'an, islam ima prije i iznad svega, dva šarta: prvi-vjerovati, i drugi- činiti dobro. (Problemi islamskog preporoda)
Stoga Sayyid Quṭb kritikuje spomenutu podjelu fiqha uzimajući u obzir lošu posljedicu do koje je ona dovela.
“Nema ljudske aktivnosti, shodno islamskom konceptu, na koju se ne može primijeniti pojam ibadeta, ili u kojoj se ne zahtijeva ostvarenje ovog svojstva. Cilj cjelokupnog islamskog programa jeste, prije i poslije svega, ostvarenje značenja ibadeta” — ističe on. (Zbornik radova FIN-a u Sarajevu, 2001.)
Ovi citati jasno pokazuju koliko je važno unutar bosanko-muslimanskog diskursa problematizirati pitanje našeg poimanja ibadeta. Važno je ohrabriti naše alime da pišu autorska djela, odnosno da izbjegavaju prevođenja djela koja nikako ne odgovaraju našim vremensko-prostornim okolnostima. Mislim da mi imamo kapaciteta za tako nešto, ali i to da moramo usmjeravati autore i prevodioce u kom pravcu treba da se kreću. Valja na tom polju puno truda uložiti.
OPĆEMUSLIMANSKO SIVILO
Neophodno je ovdje konstatirati da mi, Bošnjaci, muslimani moramo, zarad Allahovog raziluka i vlastitog dobra otvoriti mnoga teološko-pravna pitanja. Moramo sebi priznati da smo se i mi učahurili i utopili u ono općemuslimasko sivilo, te da i sami često ne znamo promišljati svoju vjeru, dini islam, onako kako dolikuje njenim univerzalnim vrijednostima. Zato je od izuzetnog značaja otvoriti pitanja našeg razumijevanja pojmova šerijat, din, islam, akaid, fikh, ali i ibadet. Dr. Emir Džambegović nam je skrenuo pažnju na važnost redefiniranja pojma ibadet i pokazao kroz primjere kako ga je teško pretočiti u bosanski jezik. On je samo otvorio vrata i postavio zanimljiva pitanja. Svima onima koji budu čitali ovo izuzetno zanimljivo štivo savjetujem da razmisle i krenu njegovim stopama.





















No comments:
Post a Comment