2/9/15

Evo jedne kratke: VAŽNOST ISPRIKE PO NAUCI


Riječ je o, za sada, jedinom naučnom dokazu, koji govori o prednosti isprike nad novčanom nadoknadom. Podrazumjeva se da isprika mora biti izvedena na pravi način. I zna se čiji je to posao. Naime, vijest kaže da organizacije/tvrtke koje se ispričaju nezadovoljnim kupcima prolaze bolje od onih koje nude financijsku kompenzaciju. To su utvrdili ekonomisti s fakulteta Nottingham School of Economics. Njihovo istraživanje otkrilo je da će ljudi češće oprostiti tvrtki koja se ispričala od one koja im je umjesto isprike ponudila gotovinu. Ova taktika uspijeva unatoč tome što kupac rijetko primi ispriku od osobe koja je krivac za situaciju što je u njemu potaknula nezadovoljstvo. Biologija.com


Evo cijele vijesti:

“Žao mi je” doista ne košta ništa
Autor : Jelena Likić
Datum objave: 01.10.2009 12:10:00


Dokazano je ono u što smo dugo vremena sumnjali - tvrtke koje se ispričaju nezadovoljnim kupcima prolaze bolje od onih koje nude financijsku kompenzaciju! Istraživanje su proveli ekonomisti s fakulteta Nottingham School of Economics koji su pokušali utvrditi nastavljaju li razočarane mušterije kupovati u određenoj tvrtki nakon što su im se njezini zaposlenici ispričali. Otkriveno je da će ljudi češće oprostiti tvrtki koja se ispričala od one koja im je umjesto isprike ponudila gotovinu. Ova taktika uspijeva unatoč tome što kupac rijetko primi ispriku od osobe koja je krivac za situaciju što je u njemu potaknula nezadovoljstvo.

"Poznato je da tvrtke često zapošljavaju ljude čiji je jedini posao ispričavanje nezadovoljnim kupcima. Stoga smo pomislili da će je, kako isprika ne košta ništa, kupci ignorirati, no to se nije dogodilo. Istraživanjem smo dokazali da isprike doista utječu ne ponašanje kupaca, čak mnogo više od šuškavih papirića", izjavio je Johannes Abeler, jedan od autora studije. "No ono čega ljudi nisu svjesni je činjenica da imaju posla s profesionalcem, a ne zaposlenikom kojemu je iskreno žao zbog propusta tvrtke te je moguće da takva isprika u nama potiče instinktivnu želju za opraštanjem, što ra“Ono čega ljudi nisu svjesni je činjenica da u takvim situacijama imaju posla s profesionalcem, a ne zaposlenikom kojemu je iskreno žao zbog propusta tvrtke” - Johannes Abelercionalno nije lako nadvladati."

U istraživanje je bila uključena tvrtka koja mjesečno izvrši oko 10.000 prodaja putem internetskog sustava eBay. Nekim je kupcima za određene propuste u poslovanju bila ponuđena isprika, a drugima financijska kompenzacija u iznosu od 2.5 ili 5 eura.

Jednostavno sastavljena isprika okrivljavala je proizvođača za zastoj u isporuci naručene robe, te je u njoj stajalo: "Jako nam je žao i željeli bismo se ispričati za nastalu situaciju". Kupcima kojima je ponuđen novac je rečeno: "Kao znak dobre volje, možemo Vam ponuditi 5 €".

Kako kupci nisu znali da sudjeluju u istraživanju, znanstvenici ističu da je ponašanje sudionika bilo u potpunosti prirodno. Oko 45% sudionika prihvatilo je ispriku, dok je samo 23% prihvatilo financijsku kompenzaciju.

Studija je otkrila i da kupovina robe više cijene dodatno smanjuje broj kupaca koji će prihvatiti gotovinu kao kompenzaciju za lošu uslugu. No zanimljivo je da količina potrošenog novca nije imala utjecaja na skupinu ljudi kojima je ponuđena isprika.





Izvor: Eureka Science News

No comments:

Post a Comment